Let’s talk music and brands

At samarbejde med brands er gået fra at være noget man som kunstner absolut ikke må gøre, til at være noget som flere og flere musikere aktivt arbejder for at få til at ske. Men der kan være langt fra de svedige øvelokaler til de polerede marketingkontorer, når der skal laves aftaler, afstemmes koncepter og skabes indhold og kampagner til forskellige platforme.

I mødet mellem musikere og brands opstår der derfor mange spørgsmål. For hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomhederne kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?

Målet med dette panel til SPOT+ er at svare på disse spørgsmål og give dig de rigtige redskaber med hjem, så du kan blive endnu bedre til arbejdet med at skaffe og skabe meningsfulde kommercielle samarbejder med virksomheder.

Til at hjælpe os med at svare på disse spørgsmål har vi inviteret både kunstnere og markedsførere, der alle har været med til at skabe succesfulde og både kunstnerisk og kommercielt relevante samarbejder. Disse personer er indtil videre:

Lydmor
Den danske kunstner Lydmor, der i øjeblikket er aktuel med en koncert i DR’s Koncerthus 2. marts, indgik i 2018 et samarbejde med skobrandet Dr. Martens. Samarbejdet resulterede i et par eksklusive Lydmor-støvler, en eksklusiv 7” vinyl og et intimt liveshow med Lydmor for nogle få heldige fans. Lydmor dykker ned i den case og giver kunstnerens vinkel på dette emne.

Link til case: https://www.hfn-music.com/gallery/dr-martens-signature-boots-designed-by-lydmor

Christian Bennike, Global Marketing Director, Dynaudio
Christian Bennike har som Global Marketing Director hos Dynaudio iværksat projektet Unheardder igennem et state-of-the-art pop-up studie skaber muligheder for up-coming bands og aktiveringer for Dynaudio-brandet i kreative kontekster som f.eks. Smukfest, hvor de var tilstede i sommeren 2018. Christian vil fortælle mere om Unheard og bla. komme ind på hvad han kigger efter, når han vælger samarbejdspartnere blandt up-coming bands.

Link til case: https://www.dynaudio.com/dynaudio-academy/2018/july/dynaudio-presents-unheard-bringing-the-studio-to-unsigned-bands

Line Bering Larsen, International Marketing & Omnichannel Director, BoliaLine Bering Larsen er International Marketing & Omnichannel Director hos Bolia, der i en årrække har præsenteret konceptet ”Bolia Sofa Sessions”, hvor nogle af landets største DJ’s optræder live i Bolia’s designsofaer. I år har Bolia indgået et særligt samarbejde med Oh Land omkring udgivelsen af hendes første album i 5 år. Dette har bl.a. udmøntet sig i en helt unik Sofa Session, hvor Oh Land pre-releasede sangen ”Human Error”, som den første sang fra sit kommende album, samt en musikvideo, der med en helt særlig instruktør og Bolia som co-creator, i maj kommer til at markere releasen af Oh Lands nye album. Kom med bag om casen i panelet til SPOT+.

Link til case: https://www.youtube.com/watch?v=hxfsd9f1lVg

Vi offentliggører løbende flere navne.

Panelet er præsenteret af det kreative bureau VOLUME i samarbejde med Promus og SPOT Festival. Volume er et kreativt bureau med speciale i musik og kultur, der skaber projekter, kampagner og kreativ kommunikation for virksomheder som Microsoft, Audi, Telia, Hi-Fi Klubben og IBM – altid med fokus på den gode idé og ofte rødder i musik- eller kulturlivet. Volume arbejder også med kulturinstitutioner som Roskilde Festival, Nordisk Kulturfonds støtte-program Puls, Musikmetropolen, Dansk Live, samt musikorganisationen Tempi om nye måder at formidle musik- og kultur på.  

For at gemme dette event som favorit, så skal du lige logge på først. Du kan vælge en af følgende måder:

If you want to save your favourites we need you to log on first. Choose one of the following ways:

Socialt medie login

Når du logger ind med en af tjenesterne nedenfor (Google og Facebook), får vi kun adgang til færrest mulige oplysninger om dig. Vi gemmer kun dit navn og et unikt nummer vi får fra tjenesten - vi kan med andre ord ikke læse dine emails, se dine kontaktpersoner eller tilsvarende.

  
Log på anonymt

Du kan gemme dine favoritter uden at logge på med et socialt medie login. Med denne metode kan vi hverken se eller gemme din email-adresse, lokation, telefonnummer eller andet om dig. Du er med andre ord helt anonym i forhold til festivallen.

Hvis det er første gang du bruger denne funktion, skal du klikke på 'generer kode'-knappen nedenfor, for at få lavet en ny, unik kode.

Den kode bør du gemme et sted. Hvis du gerne vil synkronisere dine favoritter i denne browser med en anden enhed (telefon/tablet/computer), så skal du indtaste samme kode på den anden enhed.

Hvis du allerede har lavet en kode på en anden enhed, så kan du indtaste dén kode i tekstfeltet nedenunder, og så vil favoritterne i dine enheder blive synkroniseret, så snart du er logget på.


Social media logon

When you use one of the services below (Google or Facebook) to login we get access to very little information about you. We only store your name and a unique number we get from the service - in other words: we cannot read your emails, view your contacts etc.

Log on anonymously

You can save your favorites without logging in using a social media login. With this method we can neither see nor save your email address, location, phone number or anything else about you. In other words, you are completely anonymous in relation to the festival.

If this is the first time you use this feature, click on the 'generate code' button below to create a new unique code.

You should store that code somewhere. If you want to sync your favorites in this browser with another device (phone / tablet / computer) then enter the same code on the other device.

If you have already made a code on another device, you can enter that code in the text box below, and the favorites in your devices will be synchronized as soon as you are logged on.


SPOT Festival ● Vester Allé 15 ● 8000 Aarhus C ● Tlf: 8612 8444 ● info@spotfestival.dk