Billetter

Flerdages billetter

Enkeltdags-billetter

SPOT PLUS billetter

Kun i december: Få årets plakat med posten

I hele december måned kan du sammen med din billet bestille årets plakat. Den er designet af  Asger Kjærholm som også var designeren bag plakaterne i 2015, 2016, 2017 og 2018.

Tre prisniveauer – køb tidligt for at få den laveste pris

SPOT kører med tre prisniveauer, så jo før du køber, desto billigere bliver det. Følgende prisniveauer er gældende for en almindelig SPOT-billet:

Decemberpris (1. dec. – 31. dec): Flerdages: Kr. 495 eks. gebyr / Enkeldage fredag el. lørdag: Kr. 270,- eks. gebyr
Early Bird-pris (1. januar – 31. marts): Flerdages: Kr. 550 eks. gebyr / Enkeltdage fredag el. lørdag: Kr. 300,- eks. gebyr
Normalpris (1. april – 4. maj): Flerdages: Kr. 595,- eks. gebyr / Enkeltdage fredag el. lørdag: Kr. 330,- eks. gebyr

Netværksarrangementer og konference i SPOT+

Ønskes der adgang til SPOTs netværks- og konferenceområde SPOT+ fredag og lørdag under festivalen, kan man købe billet der både gælder med eller uden musikprogrammet. Her køres der også med tre prisniveauer, og følgende priser er gyldige for SPOT+ 2019:

Decemberpris (1. dec. – 31. dec): Begge dage inkl. musik: Kr. 700 eks. gebyr / Begge dage u. musik: Kr. 500,- eks. gebyr / Enkeltdage fredag el. lørdag inkl. musik: Kr. 420,- eks. gebyr
Early Bird-pris (1. januar – 31. marts): Begge dage inkl. musik: Kr. 825,- eks. gebyr /Begge dage u. musik: Kr. 550,- eks. gebyr / Enkeltdage fredag el. lørdag inkl. musik: Kr. 470,- eks. gebyr
Normalpris (1. april – 4. maj): Begge dage inkl. musik: Kr. 900,- eks. gebyr / Begge dage u. musik: Kr. 600,- eks. gebyr / Enkeltdage fredag el. lørdag inkl. musik: Kr.530,- eks. gebyr

Ungdomsbilletter

Er du under 25 år, kan du komme til SPOT til en særlig ungdomspris. Billetten kan kun købes frem til 31. marts 2019, og billetindehaveren skal ved armbåndsombytningen kunne dokumentere, at vedkommende er under 25 år ved hovedprogrammets start fredag 3. maj.

Prisen for en ungdomsbillet er kr. 360 eks. gebyr og billetten er gyldig til alle festivalens dage.

Billetombytning


Billetter ombyttes under festivalen til armbånd i Scandinavian Congress Center på Margrethepladsen 2 i Aarhus C. Følg skiltningen i bygningen. Billetten kan printes eller fremvises på mobilen.

Åbningstider under festivalen:
Torsdag: kl. 16:00 – 22:00
Fredag: kl. 13:00 – 23:00
Lørdag: kl. 13:00 – 23:00

Børn under 12 år

Børn under 12 år har gratis adgang, hvis de er i selskab med en voksen.

Refundering af billetter

Købte billetter kan kun refunderes i tilfælde af aflyst festival. Billetter refunderes automatisk af SPOT Festivals billetoperatør Safeticket.

Handicapledsagere

Ved køb af almindelig billet/ungdomsbillet og fremvisning af et gyldigt ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationers Brugerservice, kan handicappede gratis få en ledsager med til festivalen. Ved ankomst til festivalen vises ledsagerkortet ved den almindelige billetombytning, hvor ledsageren vil modtage et armbånd svarende til den købte billet – medmindre andet er aftalt skriftligt med SPOT Festival inden festivalens start. I tilfælde af, at forskellige ledsagere benyttes på forskellige dage, kontakt da SPOT mht. speciel aftale.

Festivalens scener har begrænset kapacitet

SPOT Festival er en primært indendørs festival, som bruger Aarhus’ mange spillesteder og kulturhuse til at gennemføre koncerter/filmforevisninger/etc.
Med plads til alt fra 50 til 3.000 personer har de forskellige venues meget forskellige publikumskapaciteter, og SPOT kan derfor ikke garantere adgang for alle billetkøbere til alle koncerter.

Børn

Børn er selvfølgelig meget velkomne på SPOT Festivalen – men kun sammen med mindst én voksen.
Til gengæld kommer de gratis ind, så længe de er under 12 år gamle.
Pas godt på vores yngste publikummer: mange tusinde mennesker, høj musik og almindelig
festivaltumult kan godt være skrap kost for et lille barn.
Ser du børn, der er blevet væk fra deres forældre, så tag dem i hånden og følg dem til info-området i
Scandinavian Congress Center (festivalens akkreditering), så tager vi os godt af dem deroppe, mens vi
finder forældrene.
Til forældre, der planlægger at tage børn med på festivalen: det er en god idé, men husk endelig at
skrive jeres mobilnumre på jeres børns arme. Skulle uheldet være ude, og I bliver væk fra hinanden, så
letter det eftersøgningen en hel del. I festivalens akkreditering låner vi gerne sprittuscher ud til formålet.

I tilfælde af uheld

I tilfælde af alvorlige uheld: Ring 112.

Under hele festivalen vil Beredskabsforbundets medarbejdere være parate til at hjælpe festivalens gæster, musikere m.fl. med samaritter-opgaver.
Hvis du selv kommer til skade eller ser andre, der har brug for hjælp, så henvend dig ved nærmeste bar, til en af festivalens mange frivillige eller til personalet på festivalens scener. De hjælper dig med at kontakte Beredskabsforbundets medarbejdere.

 

Stagediving, crowdsurfing mm.

Stagediving, crowdsurfing, moshing og lignende er aktiviteter, mange ikke har lyst til ufrivilligt at være en del af. Det er farligt og folk kommer til skade.
Derfor er det forbudt på alle scener. Oplever vagterne at festivalgæster alligevel udøver den slags, bliver vedkommendes armbånd klippet og med det samme vises de ud af festivalpladsen.

 

Alkohol og stoffer

SPOT og de samarbejdende spillersteder serverer ikke spiritus til personer under 18 år. Det gælder alle uden undtagelser: publikum, musikere og frivillige. Hvis man har indtaget mere end man kan klare, så opsøg festivalens samaritter. Her vil der være hjælp at hente.

Vi tolererer ikke indtagelse af hårde stoffer, ligesom vi heller ikke accepterer salg af den slags på festivalens arealer. Bliver man taget i enten indtagelse eller salg af hårde stoffer, klipper vi pågældendes festival-armbånd og efterfølgende bliver man eskorteret væk fra festivalen.

 

Hittegods

Hvis du har mistet tøj, mobiltelefon, pung eller andet, så henvend dig til festivalens akkreditering i Scandinavian Congress Center. Her vil hittegods blive gemt under festivalen. Efter festivalen bliver ikke-afhentet hittegods opbevaret på festivalens sekretariat – og efter et par uger bliver alt af værdi overdraget til politiet. Resten bliver kørt på lossepladsen.

 

Opladning af mobiltelefon

Opladning af mobiltelefoner kan ske i festivalens akkreditering i Scandinavian Congress Center, Margrethepladsen 5, 8000 Aarhus C. Vi kan ikke garantere at vi har en oplader, der passer til din mobiltelefon, så husk din egen oplader.

 

 

Betalingsmidler

Festivalen tager imod betalingskort (inklusiv udenlandske) som Dankort, VISA, MasterCard og lignende i næsten alle barerne.
Derudover kan der betales med kontanter og enkelte steder med mobile pay.

 

 

 

Kontakt

SPOT Festival
Vester Allé 15
8000 Aarhus C
Tlf: 8612 8444
info@spotfestival.dk

 

 

Events onsdag, torsdag og søndag

Festivalens hovedprogram finder sted fredag og lørdag, men allerede onsdag og torsdag vil der være events og arrangementer på programmet – hovedsageligt arrangeret af en række eksterne arrangører. Flere af disse arrangementer vil være med fri entré. I visse tilfælde kræves der SPOT-armbånd. Her er det kun armbånd til alle dage der kan benyttes – altså giver et armbånd kun til fredag eller lørdag ikke adgang til disse arrangementer onsdag og torsdag. I visse tilfælde kan der købes billet i døren eller hos arrangøren selv.

 

 

SPOT Festival ● Vester Allé 15 ● 8000 Aarhus C ● Tlf: 8612 8444 ● info@spotfestival.dk